Friday, March 2, 2012

~saat itu~

this writing was written back in 3rd of March 2012. I just have the strength to publish this in 2021...

saat itu aku berasa sangat bahagia...subhanallah...alhmadulillah...allahuakbar...dia telah menyatakan sesuatu yang benar2 menjadi harapan aku pada dirinya....dia ingin benar2 berubah...hatiku gembira tak terkata...auratnya telah dijaga...beza sangat dari dulu...solatnya telah dijaga...beza sangat dari dulu...pergaulannya bersama lelaki ajnabi juga dijaga...beza daripada dirinya yang dulu...

memang benarlah betapa dalam usaha untuk membawa seseorang ke arah kebaikan...jangan sesekali pernah berputus asa...walaupun sebelum ini...aku akui...aku hampir2 berputus asa kerana dia belum benar2 menunjukkan kemahuan dengan apa yang selalu aku katakan pada dia...bab ketuhanan...jauh dari dirinya masa permulaan dulu...sekarang...sedikit2 demi sedikit dia mula mendekatkan diri pada agama...

mudah2han engkau istiqamah dalam jalan yang kau pilih...aku doakan dengan penuh pengharapan agar saat bila mana aku bertemu kau lagi suatu hari nanti...dirimu sudah lengkap bercirikan muslimah sejati seperti yang aku harapkan...dari segi zahir dan rohani...

mungkin selama ni aku menyangkakan kau memang tidak akan berubah seperti yang aku harapkan dan pernah sekali bermain di fikiranku...bagaimana aku ingin memperisterikan insan yang belum2 benar dekat pada agama... bagaimana anak2ku nanti....keluargaku...namun alhmdulillah...barang kali Allah mendengar rintihan hatiku...Allah membukakn hijab dalam hati dia untuk agama...dia sangat berbeza...jauh berbeza dari diri dia yang dulu...

kalau dulu dia keluar rumah free hair...pakai baju lengan pendek...jumpa2 mana2 lelaki...bergayut dgn telefon berpuluh2 minit dgn lelaki lain dan mcm2 lg...aku tahu semua tu...tapi aku nampak sesuatu dalam diri dia yg sgt berharga...hati dia mulia dan dia baik kepada semua orang...dalam hati berdetik...kalaulah dia dekat dengan agama...tentu dia akn jadi lebih cantik...lalu aku nekad untuk membantunya semampunya di saat aku masih penuh dengan kekurangan

tapi sekarang...subhanallah...dia jauh berbeza...jauh...terlalu jauh...benar...hidayah itu milik Allah...sedangkan saidina omar yang pernah menanam anak perempuannya sendiri sewaktu zaman jahiliyah pun Allah beri hidayah...malah Allah kurniakan syurga buat dia...dan redha Allah dia telah dapat ketika dia masih di muka bumi...mulianya subhanalllah... :')

ape yang aku mampu lakukan sekarang...adalah berdoa dan terus berdoa...agar jodoh kami terus berpanjngan...Allah kurniakan anak2 soleh dan solehah untuk melebarkan sayap agama...insyaAllah...mudah2han aku dan dia dapat menggunakan masa muda kami sepenuhnya dan memanfaatkannya untuk agama...untuk Allah...untuk Rasulullah...


1 comments:

Anonymous said...

aminn..moga kalian dirahmati Allah..

Post a Comment