Thursday, March 22, 2012

~mungkin mereka mungkin aku~


mungkin
mereka membuat andaian
niatku tidak menghalalkan cara dan tindakanku

mungkin
aku sendiri belum benar2 kuat
untuk menempuhi apa yang sedang berlaku

mungkin
mereka yang tidak berada dalam situasi yang aku hadapi
dan sewenangnya mengadili diriku melalui mata kasar

mungkin
aku yang terlalu bersifat merahsiakan
sehingga membuatkan mereka hilang sabar

mungkin
mereka melihat aku berubah
dan menganggap aku menjadi semakin teruk dari dahulu

mungkin
aku yang tak patut melakukan begitu
sedang aku tahu pasti sekelilingku tidak bersetuju

mungkin
mereka tidak tahu sebenarnya
perkara itu bagiku sangat membebankan

mungkin
aku sendiri yang tidak tahu
betapa semua tindakan ku ini sebenarnya sangat memalukan

mungkin
tiada yang mengerti betapa abstrak coretan puisi ini
namun akan ada yang memahami pabila saatnya tiba nanti

mungkin
ini semua hanyalah lamunan diriku sendiri
dan untuk selamanya tiada siapa yang akan mengerti

mungkin
akan tiba waktunya
suatu hari nanti~






1 comments:

عبده العمراوى said...


شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة جلى رخام وبلاط

Post a Comment