Monday, November 22, 2010

saudara baru...alhamdulillah :)

selalu aku dengar bahawa Islam semakin tersebar jauh terutama di negara2 barat...memang benar...subhanallah...Maha suci Allah...di suatu hari selepas sahaja solat maghrib dan sebaik sahaja imam Ilhan dari pakistan yang juga merupakan student di sini hb sberwirid...maka datanglah seorang pemuda yg x pernh aku lihat d msjd sblm ini diiringi dgn salanh seorang ahli masjid lalu mereka duduk bersimpuh menghadap satu sama lain di hdapan para makmum...


tanpa aku duga...Allahuakbar...rupa2nya...pemuda yg aku x prnh nampak tadi...akn menjadi saudara baru aku dalam agamaku...lalu dia mngucap 2 kalimah syahdah...


imam ilhan, brother x (x kenal...hehe) and tyler mallari

sedikit sebanyak latar belakang pemuda ni yg aku tahu...dia berasal dari daerah california...dan merupakan Philipinnes descent...dia membesar dan berkawan dgn kawan2 sebayanya yang mostly Muslim...dan dipendekkan criter...di slalu bertanya tentang Islam kepada rakan2nya...dan dia juga sebnarnya sebaya degn aku ....baru je 1st sem majoring in pharmaceutical...ditakdirkan Allah dia memeluk Islam beberapa bulan selepas belajar di sini...
oh ya...nama dia ...Tyler Mallari...dan aku prnh tanya dia x tukar nama Islam ke...? tp dia kata still dia guna nama tu buat masa ni...mungkin di masa depan dia akn tukar nama dia...insyaAllah

malam itu, aku rase sgt2 bersyukur dpt melihat sendiri penyerahan diri seorang hamba kepada tuannya yang sebenar dan hakiki...dan janganlah sesekali kita lupa untuk mohon Allah sebarkan hidayah ke seluruh alam ...jazkallah

0 comments:

Post a Comment