Thursday, November 3, 2011

~aku perlukan masa~

manusia nak bina bangunan pencakar langit yg cantik...ambil masa bertahun...untuk meruntuhkannya? dalam beberapa saat sahaja boleh runtuh...

sebatang pokok mengambil masa berpuluh2 tahun untuk membesar sebesar sepeluk manusia...untuk menebangnya? dalam masa beberapa minit sahaja...

bagaimana pula dengan seorang insan...yang ingin jadi insan yang baik...bukan mudah...mengambil masa yang sangat lama untuk tetap di jalan kebaikan itu...namun...untuk merosakkannya? bila2 masa..dimana jua boleh berlaku...

sudah tentu ada beza antara manusia, pokok dan bangunan...

diri aku pula? dulu...berdiri gagah di hadapan orang lain...dan kini? aku dah jatuh tersungkur...

perlukah aku membiarkannya? tidak...sama sekali...aku perlu bangkit kembali...dan sudah tentu untuk menuju kebaikan itu mengambil waktu yg lama...namun aku perlu cuba...terus dan teruskan...usaha tersebut...

tak mahu sia2kan kebaiakan diri ku...sedangkan aku acap kali tertewas dengan bisikan syaitan dan hawa nafsu...aku malu dengan dia, aku malu dengan diriku...dan paling utama aku malu dengan Allah...hinanya aku...hinanya aku...hinanya aku...

izinkan aku untuk berjauhan dari semua untuk sementara waktu ini...beri aku ruang dan peluang...perlahan2 aku akan cuba...dan aku masih memerlukan masa...

~jazakallah dari insan yang serba lemah~

4 comments:

Anonymous said...

Ketika ALLAH S.W.T RINDU pada HAMBANYA , DIA AKAN MENGIRIMKAN SEBUAH HADIAH ISTIMWEA MELALUI MALAIKAT JIBRIL yang ISINYA adalah UJIAN . ALLAH S.W.T berfirman : “ PERGILAH pada HAMBAKU , lalu , TIMPAKANLAH BERBAGAI UJIAN KEPADANYA kerana , AKU INGIN MENDENGAR RINTIHANNYA . ” ( HR Thabrani dari Abu Umamah . )

shaf said...

terima kasih kepada insan yang mengirimkan khbar gembira dari Allah ini...diri ini akan kembali semula...insyaAllah

Anonymous said...

sama2..persahabtn kita adalah rencana Allah

abu zarim said...

huhu,,,ana mcm kenal je sape anonymous ni,,:),,,betol2,,,moga Allah kuat kan kite sume,,,

Post a Comment